Visie en missie

Wij slaan de handen in elkaar om jongeren en leerkrachten weer goesting te laten krijgen in onderwijs.

In onze praktijk zien we leerkrachten enorm investeren… en jongeren enorm afhaken.

Twee partijen die vaak heel hard willen, doch ergens mekaar mislopen.

Wij  zien vaak leerkrachten hun impact onderschatten, terwijl jongeren net aangeven hun leerkrachten meer dan ooit nodig te hebben.                                                                                         We zien ze beiden spijbelen: “afwezig zijn van school”… (www.ond.vlaanderen.be)

Literatuur, onderzoek en praktijk tonen meerdere oorzaken van deze gerateerde ontmoetingen.  Met het Stop Spijbelen initiatief zet Iedereen weer goesting in op de kracht van leerkracht en leerling of student.  Zij hebben mekaar ontzettend veel te geven, maar lopen vandaag af en toe verloren.

Wat bezielt  jongeren ?  Wat bezielt leerkrachten ?

Vanuit jaren praktijkervaringen met het leren van jongeren en van leerkrachten, wil Iedereen weer goesting het spijbelen stoppen.  Vanuit kennis, ervaring en binding met leerkrachten, leerlingen en studenten ondersteunen om de weg naar mekaars kracht terug te vinden.

Om betrokkenheid op leerkrachten én op leerlingen en studenten te behouden, biedt Iedereen weer goesting ondersteuning aan jou:

Vanuit sterk vertrouwen in het “samen raak je verder” verhaal, ligt het accent op werken in kleine groepjes.  Samen je kracht hervinden rond hetzelfde thema.  Soms vraagt het enige moed in een groepje te starten.  Algauw geniet je enorm van mekaar te versterken en te zien groeien.  Samen voor hetzelfde gaan geeft steun, energie en vooral fijne ervaringen en veel praktische inspiratie.

Indien nodig kan je ook eerst even kennismaken of op eigen-kracht komen via een aparte afspraak.

Onderwijs borgt onze toekomst !                                                                                                                 De moeite van het investeren waard !!  

Want elke steen verlegd, laat de rivier anders stromen.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *